afarineshebartar.ir

در راستای آگاهی بخشی و ارتقای سطح دانش فرزندان فاز دوم مرکز پسرانه سید الشهدا(ع)کرمان:

جلسه اول کارگاه خودشناسی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل (TA) در فاز دوم مرکز پسرانه سیدالشهدا(ع) کرمان برگزار شد.

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
پ

آفرینش برتر- جلسه اول کارگاه خودشناسی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل (TA) در فاز دوم مرکز پسرانه حضرت سیدالشهدا(ع) کرمان برگزار شد. نظریه تحلیل رفتار متقابل (TA) یکی از نظریات شخصیت است که در خودشناسی مباحث مهمی را مطرح می کند.

محمدرضا بابایی مدرس کارگاه در تشریح اقدامات کارگاه مذکور با بیان اینکه گروه هدف کارگاه خودشناسی اخیر، پسران نوجوان مرکز فرهنگی آموزشی حضرت سیدالشهداء (ع) وابسته به مؤسسه خیریه کوثر مشیز حضرت زهرا (س)هستند گفت: با توجه به اینکه اکثر فرزندان مراکز شبه خانواده (با توجه به مسائل روانی از جمله فقدان که در دوران کودکی با آن روبرو بودند)خودآگاهی روانی و هیجانی پایینی دارند و این مسئله در مشکلات رفتاری و برخوردهای تکانشی و هیجانی آن ها کاملاً نمود دارد، خودشناسی و آگاهی نسبت به وضعیت روانی و هیجانی و روبرو شدن با احساسات اصیل و آگاهی نسبت به عملکردهای مختلف مغز می تواند نقش مؤثری در کاهش مشکلات رفتاری و پیشرفت های شخصی ایفا کند.

بابایی با بیان اینکه نظریه تحلیل رفتار متقابل توسط دکتر اریک برن مطرح شده است، ادامه داد: اریک برن بر اساس آزمایشات علمی دکتر وایلدر پنفیلد بر روی مغز انسان، نظریه حالات نفسانی را مطرح کرد که بر اساس آن هر انسان سه بُعد کودک، بالغ و والد دارد که در هر حالت نفسانی انسان به گونه ای خاص فکر، احساس و رفتار می کند و بر اساس این طرح به بررسی روابط انسانی پرداخت. همچنین ، بر اساس سبکی که والدین یا جانشینان روانی برای تربیت فرزند خود در نظر می گیرند، آن کودک تصمیماتی برای خود می گیرد که نمود نگاه وی به خود، دیگران و جهان است و وضعیت وجودی وی را تعیین می کند و به عنوان پیش نویس زندگی خود در نظر می گیرد و در آینده بر اساس آن در موقعیت های استرس زا رفتار می کند. در گروه درمانی با تحلیل ساختاری و تحلیل کنشی حالات نفسانی و تعیین وضعیت وجودی و آگاهی نسبت به پیش نویس زندگی می توان به بازی های روانی گروه هدف پی برد. در گروه درمانی ابتدا حالات نفسانی مطرح می شوند و بعد از اینکه افراد گروه آشنایی کاملی نسبت به حالات نفسانی خود پیدا کردند به تحلیل روابط ایشان از نوع مکمل و متقاطع پرداخته و روابط با پیام های روانشناختی پنهانی (بازی روانی) مورد بررسی قرار میگیرد. همچنین، در این طرح پیش نویس زندگی افراد گروه از نظر محتوا و روند به بحث گذاشته می شود و با آگاهی به پیش نویس زندگی و رفتارهای ناخودآگاه افراد می توان به وی در رسیدن استقلال شخصی کمک نمود.

برگزاری اولین جلسه کارگاه خودشناسی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل (TA)

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار مرکز پسرانه سیدالشهداء(ع) کرمان