afarineshebartar.ir

جای خالی «تفکر نقادانه» در دبستان‌های ما
مقاله‌ای در باب اهمیت تفکر نقادانه و آموزش آن؛

جای خالی «تفکر نقادانه» در دبستان‌های ما

تفکر نقادانه سال هاست که موضوعی مهم در تعلیم و تربیت قلمداد می‌شود. بعد از اجلاسیه انجمن روانشناسی آمریکا در سال ۱۹۴۸، بنیامین بلوم (Benjamin Bloom) پیشتاز طرح «اهداف تعلیم و تربیت» از جمله شناخت، درک، کاربرد، تحلیل، ترکیب (و تولید اندیشه) و ارزیابی شد. تفکر نقادانه در تعلیم و تربیت از همان زمان بود که مورد بحث قرار گرفت.
نگاهی به پنج نظام برتر آموزشی در جهان
مرکز مطالعات و برنامه ریزی البیان بررسی کرد؛

نگاهی به پنج نظام برتر آموزشی در جهان

کره جنوبي رتبه نخست، ژاپن در رتبه دوم، پس از آن سنگاپور در رتبه سوم، هنگ‌كنگ در رتبه چهارم، اما فنلاند پس از آنکه در سال های گذشته در صدر قرار داشت، در مرتبه پنجم قرار گرفت
آسیب‌هایی که دانش‌آموزان می‌بینند
بررسی آسیب های اجتماعی که دانش آموزان را تهدید می کند؛

آسیب‌هایی که دانش‌آموزان می‌بینند

آسیب‌های مختلف، کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند و همین مساله نیازمند هوشیاری والدین و اولیای مدرسه است تا بتوان در اسرع وقت از بروز و تشدید هر گونه آسیب در بین دانش آموزان جلوگیری کرد. با بررسی سلامت روان دانش آموزان باید گفت که اضطراب، فقر، طلاق، اعتیاد، خشونت و بدسرپرستی به‌عنوان عوامل مخاطره‌آمیز خانوادگی شناخته می‌شوند. از سوی دیگر بر اساس گفته‌های کارشناس حوزه مواد مخدر سن مصرف گُل در کشور کاهش یافته است.
چرایی ناتوانی کودکان برای ارتباط با دیگران در بدو تحصیل
سایت ایندیپندنت در گزارشی به نقش آموزش در منزل می پردازد؛

چرایی ناتوانی کودکان برای ارتباط با دیگران در بدو تحصیل

این یک ننگ است که کودکان ما با شروع مدرسه قادر به بر قراری ارتباط با جملات کامل و یا خواندن کلمات ساده نیستند. این موضوع مهمی است چرا که گروه همسالان منتظر نمی‌مانند و این تاثیر بزرگی بر تحرک اجتماعی و کند کردن آن دارد. اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان پیش دبستانی بیشتر وقت خود را در خانه میگذرانند لذا با توجه به این موضوع، دولت باید " محیط یادگیری خانه " را بیشترجدی بگیرد
اخبار مجموعه مدارس دخترانه ریحانه
آخرین اخبار